Imorgon tar jag tag i mitt liv.

Nu känner jag att jag ska ta tag i mitt liv och göra någon nytta av det.. Imorgon söker jag till Förskoleutbildningen! Känner verkligen att det här är det jag vill hålla på med, så jag förstår inte varför jag inte gjort det tidigare.. Förhoppningsvis kommer jag in, men jag ska inte hoppas för mycket.

Utbildningen är 4 år. Kan låta långt och länge men tänk såhär - Om det är någonting du vill göra resten av livet så är 4 år ingenting. Jag kommer isånnafall alltså vara 24år när jag är färdigutbildad. Fortfarande ung - men har då högre lön och chansen att få ett fast jobb direkt ökar!!

Fick även en fråga varför jag inte utbildar mig till barnskötare - SVAR:
1.
Ingen förskola söker barnskötare längre.
2.
Som barnskötare får du mindre planeringstid.
3. Om jag skulle utbilda mig till barnskötare skulle jag ändå behöva utbilda mig till förskollärare senare i mitt liv.

Alltså känns det helt onödigt som ni kanske förstår! ;)
xoxo, Ida

http://www.rosenhillsforskola.se/bilder/litet_tag.jpg


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jo, men jag har heller ingen aning hur :S

2010-09-24 @ 22:37:36
URL: http://fannyadelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0