Dagens tips: Elin Klings skönhetstips


Vilket är ditt bästa skönhetsknep?
– Efter en sen kväll använder jag gärna Energy cocktail från Lumene. Det är ett serum som ger ny energi till huden och gör att jag känner mig mindre blek och grå. Ett annat knep som verkligen fungerar är sugklockor i ansiktet. De får igång blod cirkulationen och stramar upp huden.


Hur sminkar du dig till vardags?
– Jag sminkar mig med foundation från Mac, solpuder från lancome, rouge från The Body Shop och vanlig svart mascara. Jag är egentligen ingen sminktjej, så jag satsar nästan alltid på naturliga nyanser.


Hur ser din bästa partysminkning ut?
– Jag använder samma grund som till vardags, men lägger på lite extra kajal. Hårt sotade ögon är supersnyggt mot blont hår och känns fint i vår. Favoritskuggan kommer från Mac.


Vilken skönhetsprodukt kan du inte leva utan?
– Ansiktscreme! Min favorit heter Beauty flash balm och kommer från Clarins. Jag har känslig hy som påverkas om jag sover eller äter dåligt. Jag älskar också Cover all mix från Make up store. Det är viktigt att ha en snygg grund i ansiktet.


Unnar du dig någon skönhetslyx?
– Jag lägger ganska mycket pengar på frisörbesök, eftersom jag är väldigt mån om mitt hår. Jag är lite av en hårfascist, haha! Favoritprodukterna heter Leave in balsam från Redken och Hot strait creme från L’oréal.


Vilken skönhetstrend satsar du på i vår?
– Jag brukar vara försiktig med att följa hår och smink trender. Jag går alltid min egen väg och är rätt oberoende av trender.


Till sist, vilken är din favoritparfym?
– ”For her” från Narsico Roudriguez. Den är så där lagom tung och känns både lite mystisk och intressant. Den fungerar alltid, oavsett vilket humör jag är på!

C-vitaminserum, Lumene Energy Coctail, 195 kr.
Parfym, Narsico Rodriguez "For her", 790 kr/50 ml.
Bronspuder, Lancôme Star Bronzer, 360 kr.
Ansiktscreme, Clarins Beauty Flash Balm, 340 kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0