Dagens tips: Nagelskola! (sponsrad av O.P.I)


Nuförtiden är människor så skönhetsmedvetna att de lägger ner både tid och mindre förmögenheter på alltifrån volymsprayer och liftingserum till vaxning av det allra heligaste. Men med handen på hjärtat, hur mycket energi lägger du på dina naglar? Ofta låter ursäkten så här: ”Färgen sitter inte kvar så jag måste ändå göra om det snart igen” eller ”Mina naglar skivar sig lätt så det är lönlöst att ens försöka”. Då, mina damer och herrar ska vi visa hur man snabbt och enkelt fixar snygga, hållbara naglar och mjuka händer.

1. Ta bort gammalt nagellack
Börja med att ta bort eventuella rester av gammalt nagellack med en nagellacks- remover. Jag använder O.P.I Polish reover tillsammans med O.P.I nail wipes. Removern innehåller vårdande aloe vera och torkar därför inte ut nageln och nagelbandet. Nailwipes använder jag istället för bomull, de suger inte åt sig lika mycket remover och luddar inte av sig.

 

2. Sedan är det dags för peelingen
Ja, naglarna ska faktiskt peelas, tänk bara på vad mycket smuts och bakterier som fastnar där. Man målar ju inte ett hus utan att slipa underlaget så detsamma gäller här. Massera in Avoplex Exfoliating Cuticle treatment på naglarna och nagelbandet och skrapa sedan försikgt bort smutsen med en orangepinne. Cremen går ner på djupet och för upp orenheter med hjälp av AHA-syror samtidigt som den återfuktar och mjukgör nagel och nagelband.

 

3. Efter peelning kommer filning...
För att forma nageln är OPI’s Diamond File oslagbar! Den ser ut som en vanlig stålfil men är gjord utav kol och håller därför en livstid. Men det allra bästa med denna fil är att kan du såga utan att nageln tar skada eller skivar sig, vilket man inte kan göra med andra filar. OPI Diamond File är alltså den enda nagelfil du kommer behöva livet ut... Hur bra låter inte det?

 

4. Förbättra dina naglar med Nail Envy!
Nu har vi kommit till det stadiet där du verkligen kan gå till botten med dina nagelproblem. Nail Envy ser ut som ett genomskinligt lack men har förbättrande egenskaper som du väljer beroende på vad du vill få bukt med. Torra naglar, naglar som skivar sig, tunna naglar, you name it! Det fixar Nail Envy. Passar utmärkt som baslack och överlack, vilket gör att ditt eventuella efterföljande nagellack sitter bättre.

 

5. Färg, färg underbara färg!!
Men vilken ska jag välja? När jag målar mina naglar nu i höst kommer jag absolut välja färger som går i mustiga hösttoner såsom plommon, mörkt rosa och klarrött. Exakt de färger som återspeglas på höstens kläder, skor och inte minst känsla. Efter två lager ser det ut som det gör i flaskan, och det brukar de flesta föredra. Avsluta med ett topcoat eller Nail Envy.

 

6. Återfukta och bygg upp!
När lacket har torkat riktigt ordentligt (och då menar jag ordentligt) dropppar jag en droppe Avoplex Nail and Cuticle Oil på varje nagel, och masserar in på både naglarna och nagelbanden. Oljan är gjord av ren avokado och bygger upp naglarna samt återfuktar nagelbanden. Molekylerna är så små att de går rakt igenom nagellacket. Supersmart!

 

7. ... och sedan en ljuuuvlig handcreme!
Pricken över i:et och en absolut nödvändighet i vinter är självklart handcremen. OPIs handcremer innehåller avokado, finns i olika dofter och är yummi! Min favorit är är nyheten Avojuice Skin Quenchers Jasmine som doftar underbart av yasmin. Det blir nog en favorit hos dig med kan jag tänka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0