Tidsinställt: Masker för hela kroppen


Eftersom jag är så otroligt trött idag så tänkte jag att jag kanske kunde pigga upp er iallafall med lite ansiktsmask tips! Vet att det blivit mycket sånt på senaste tiden, men gud vad underbart det är! De här maskerna kan du ha överallt på kroppen. Läs mer för att se vad jag menar :D.

xoxo, Ida

Honungsmask för ansiktet

Du behöver
· 1 tsk honung
· 2 droppar citron
· 2 droppar vinäger

Gör såhär: Rör om och smörj in ansiktet, låt vara i ca 15-20 min.
Stänger porer och tar bort synliga blodkärl och huden får en ljusare ton med lyster.


Äppelmask för ansiktet

Du behöver
· Äpple
· Mjölk
· Ingefära

Gör såhär: Skala ett äpple, koka och mosa det. Häll sedan över med mjölk så äppelmoset täcks. Blanda sedan med en nypa ingefära och mixa. När det kallnat, smörj in ansiktet och låt vara i 15-20 min. Rengör ansiktet från bakterier och smuts. Mjölken i ansiktsmasken gör huden mjuk och smidig. Ansiktet får en ljusare nyans med lyster. Denna masks håller i 7 dagar.

Potatismask för händer

Du behöver:
Kokt mosad potatis med mjölk.

Gör såhär: Hjälper till att ta bort synliga blodkärl, torrhet och trötthet på händerna. Ger händerna liv och lyster tillbaka. 15 min behandling.

Mask mot Mörka ringar under ögonen

Lägg råa, tunna potatisskivor på ögonlocken i 15 min.


Röda ögon?

Du behöver:
· Svart besk Te

Gör såhär: Doppa med bomull i kroppstempererat te och lägg på ögonlocken i 15 min. Upprepa behandlingen igen när teet kallnat.


Kommentarer
Postat av: alice

Riktigt fin blogg.

Ha det bra. :)

2010-11-17 @ 21:50:21
URL: http://alicelovesnails.blogg.se/
Postat av: Helena

ÅÅh, detta såg minsann gott ut :)

Hur är det annars?

2010-11-18 @ 12:52:53
URL: http://mittlividetalj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0