Dagens tips: Billigt, snyggt och skonsamt för håret.


Det är så många som undrat över mitt hår. När de fått veta att jag inte har såhär långt hår egentligen förvånas de ofta över hur naturligt det ser ut. Det är ingen som tror att det är löshår, men det är det. Jag använder clip-ons och jag tycker att det är mycket skonsammare för håret dessutom är det väldigt lätt att göra hemma själv och det är jätte billigt om man jämför hur mycket det kostar att göra hos en frisör.

Jag köper hår från Tajmaha. Du deras butik på Drottninggatan 100, där kan du hotta ännu fler färger och olika nyanser på håret. Sen syr jag håret hemma själv med vanlig nål och tråd.

Så här gör du:



NÄR DU ÄR KLAR
7. Du kan klippa löshåret så det "går in" i ditt egna hår mer för ett naturligt resultat och för att slippa en skarv där ditt egna hår slutar.

TÄNK PÅ
1. Ha en svinhårsborste.
2. När du tvättar håret, gnugga inte shampoot i hårbotten, krama in det.
3.Fläta håret när du ska sova.

Denna metod håller i allt från 2 - 6 månader beroende på skötsel samt vilka produkter du använder dig utav.


Bilder och text taget från:
http://www.tajmahal.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0