Julaftonstraditioner

Det måste seriöst vara något fel på mig. Just nu sitter jag på julsånger. Ja, ni läste rätt. Fyfan vad jag längtar till julen. Det är en utav mina favorittraditioner.

Dagen innan julafton klär vi julgranen allihopa i familjen.
På julafton åker vi till till Skogskyrkogården där min mormor ligger begravd, lägger en blomma och sen åker vi hem igen.
Klockan 15:00 kommer farmor, farfar, kusiner, farbröder & deras fruar och då tittar vi på Kalle Anka tillsammans allihopa.
Efter Kalle Anka går vi allihopa (oftast) ut på en promenad.
Vi sätter oss och äter en lång (ta mig på orden) julmiddag.
Julklappsöppning som oftast tar ca 3 timmar.  Mycket kärt folk = mycket julklappar.
Fikar och skrapar trisslotter.

Hur ser eran julafton ut?
xoxo, Ida


Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; Tack så mycket :D

Ja, säg till när du har lagt till mig så lägger jag till dig :)



haha tror du? :O

2010-09-13 @ 20:43:10
URL: http://HTTP://FRIDASJOBLOM.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0