We got a question

SVAR: Jo, jag gick livsmedelsprogrammet med inrikting bageri konditori. Märkte dock efter något år att det inte var någonting för mig. Det är jätteroligt och baka och skapa grejer med händerna osv, men efter 3 år så blir det ganska långttråkigt.

Om jag t.ex. skulle jobba i ett bageri/konditori så får man ju beställningar hela tiden på en massa tårtor exempelvis. Det blir lätt enformigt när man får en beställning på kanske 30 princess tårtor. Samma marsipan, innehåll och process. Likaså för bagare! "Woho, nu ska vi göra en 10 kilos vetedeg" (För er som inte vet.. Vetedeg använder man till bullar t.ex) Och likaså där.. Samma process och innehåll.

Det är heller inte min grej eftersom att man inte får.. Ha långa naglar och nagellack. Det är sjukt tidiga mornar och jobb på helgerna. Du får inte ha fram håret (då känns det lönlöst att fixa det, ingen ser ju d et ändå!!) - utan har en ful bagerimössa och man känner sig som en mat-tant.

Jag ångrar däremot inte att jag gick utbildningen, för kul hade vi. Men som jag känner nu - skulle jag hellre ha gått barn och fritid om jag fick spola tillbaka tiden! Tänkte bjuda på lite bilder ifrån min gymnasie tid.

xoxo, Ida


Kommentarer
Postat av: lenaliten

du måste ändå ha lärt dig ganska mycket av att gå det här? mycket som är bra att kunna menar jag? :)

2010-10-14 @ 13:12:03
URL: http://kaneldamm.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Hej, tack detsamma! :) Okej, säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig ;)

2010-10-14 @ 15:16:26
URL: http://cutiebeauty.blogg.se/
Postat av: Isabelle

HAHAHAHA herregud!! :D

Den med degbebisen är så jävla skööön! XD

2010-10-14 @ 18:37:00
URL: http://isabellenojd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0