Barnet som ska få ett barn

Vi gick in på en blogg igårkväll som jag såg hamnat på topplistan som "mest aktiva". Det som chockade hur mycket som helst var när vi såg hennes namn.. "14 år och gravid". Tjejen heter Mikaela och har ca 1 månad kvar på sin graviditet.

Förlåt.. Men hur tänker man när man är 14 år och väljer att behålla ett barn? När man är 14 år har man aldrig i hela sitt liv jobbat "på riktigt". Man har alltså inget fast jobb och har inte råd till varken lägenhet eller mat till barnet. Hade du tänkt att dina föräldrar skulle betala för både dig & barnet? Helt jävla sjukt. Du har absolut inte den blekaste aning om vad du ger dig in på. Oavsett hur "vuxen" du tycker att du är nu, så är du aldrig i närheten av vad man brukar vara.

Vi kommer tycka synd om ditt barn när de växer upp, Mikaela. Det är sånna som du, som inte borde få skaffa barn. Meeen.. Vi önskar dig all lycka till för dig & ditt barn! ;)

http://glamouricious.blogg.se/images/2009/5_gravid_36383_50705572.jpg


Kommentarer
Postat av: SANNA

sv: åh tacktack! Tyvärr har jag typ slarvat bort min kamera, så jag vet inte riktigt!

2010-11-07 @ 16:03:09
URL: http://blacktoast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0