Tokio Hotel konsert i Dortmund 10-13/6-08 (DEL 1)

10 juni. Åkte till centralen där jag mötte upp Rebecka för att åka till Düsseldorf Weeze. vi tog en buss som gick till skavsta och sen satt vi där i typ två timmar och åt våra hemmagjorde mackor vi hade tagit med oss, haha. Fan vad gott det var! På flygplatsen träffade vi även Josefin och Essi som vi tillbringade hela resan med, och även Maarit och Katty (men dom började vi prata med i Tyskland).

Planet gick och vi kom till Tyskland och Düsseldorfs flygplats. Vi fick vänta lite på bussen som skulle ta oss till Dortmund. Fyfan vilken pärs det var där alltså, hahah. Vi förstod inte hur vi skulle få ut en biljett som man var tvungen att ha för att komma till arenan! haha, så efter många försök & efter vi stått i en kö som inte rörde sig en millimeter på tjugo minuter, gick vi upp till tågen igen och plankade. hahaha! som tur var kom det ingen kontrolant, men en snäll tysk som hjälpte oss hur vi skulle hitta arenan. Men hon var så himla snurrig hela tiden, haha. T.ex. frågade vi hur långt det var kvar tills vi skulle hoppa av tåget.. Hon svarade "nästa station" och väl vid nästa station, "nej oj, nästa!" - och så höll det på kanske 4 stationer, hahaha. Men hon var snäll och hjälpte oss till campet.

När vi kom fram till dortmund hpf (tågstation) fick vi ta u-bahn (typ som tunnelbana) till Westfalenhalle, fast själva stationen där campingen va hette Reymydamm eller nåt i den stilen, (kommer inte ihåg om jag ska vara helt ärlig. Det var ju trots allt 2 år sen, haha..) Vi åkte några stationer och efter ett tag sa tysken som vi hittade "här är det". Och jag blev så lycklig i hela kroppen! Och när vi kollade ut fanns det knappt några tält, så vi skyndade oss som fan upp till Vanessa som delade ut nummer och jag fick nummer 233 och Rebecka nummer 234. Vi satte upp tältet, gick och handlade och åt middag! Sen var det god natt för min och Rebeckas del.

11 juni. Vi åkte in till stan för att kolla lite i affärer och jag fick äta på mitt efterlängtade McDonalds som jag tjatat om redan påvägen ut till skavsta. Jag hittade ett linne på typ tyskland bästa affär. På kvällen iallafall var vi ute lite längre än dagen innan och vi träffade några snälla tyska killar som vi var med ifrån typ 22 till 3 på natten. Två av dom var jätte elaka för att vi tyckte om Tokio Hotel och antagligen tyckte dom att vi var sjuka i huvudet för att vi åkte till tyskland för att kolla på dom, haha, jävla töntar! Men dom andra två, Leif och Jasper, var så jävla snälla och tog hand om oss hela tiden för att ingenting skulle hända oss. Vi träffade deras kompisar och mitt ifrån ingenstanns så står jag (& Rebecka?) i mitten av en ring med fulla tyska ungdommar som vill att jag ska sjunga Durch den monsun, haha. Såklart gjorde jag det, och dom börjar sjunga med, hahahaha, fyfan.. Det låter inte alls roligt men om ni hade varit där och sett deras ansiktsuttryck hade ni också skrattat, tro mig! Ja, sen var det dags för de 4 killarna vi träffade att gå vidare, men Leif och Jasper hade lovat att följa oss tillbaka till campet och det gjorde dom också, så himla snällt! Sen blev det kramkalas och sen godnatt för oss. Kan ju lova att vi somnade direkt!

12 juni. (Idag var det ett år sen tokio hotel signeringen, tiden går så snabbt!) Idag var det även sagt att kön skulle flyttas upp ifrån campet där vi varit hela tiden, till den "riktiga" kön, vid arenan med stängsel. Men eftersom Tysklands matchen skulle visas på storbildsskärm på kvällen i Westfalenhalle så fick vi inte komma upp och störa de som skulle kolla på matchen. Därför fick vi sitta kvar, i all regn och våra nedtagna tält som vi skulle ta ner klockan 10 på morgonen för att Vanessa inte hade fått match infon innan. Därför blev också dagen väldigt lång, och inte så mycket att skriva om eftersom vi inte gjorde speciellt myckte förutom att sitta.. Det var sagt att man inte fick lämna kön den här dagen för då skulle nummren man fick när man kom strykas och då fick man gå längst bak. Man fick inte ha några tält vid arenan om vi skulle sova där, och det regnade och var kallt. det enda vi hade var två luftmadrasser, aluminiumfolie, och sovsäck. haha, fyfan. Men matchen gjorde att vi inte skulle få frysa ihjäl. Vanessa samlade ihop alla för info och sa att vi inte fick sova vid arenan, och vi svenskar fick åka tillbaka tillbaka till våra hotell och sova där. MEN, eftersom vi inte kunde delas in i grupper för att komma upp på smidigaste sätt till arenen den dagen va vi tvugna att komma dit dagen efter klockan 4 på morgonen för att hinna med allting. Vi åkte tillbaka till hotellet och det var värsta befrielsen, alla svenskar var överlyckliga, förrutom dom som slängt sina tält och inte hade något hotell! Tyckte verkligen synd om dom. Hur som helst, vi gick ut och åt, riktig mat för en gång skull och inte mackor som vi levt på innan. Det blev en mexikans resturang med tacotallrik, Sen var det bara gå tillbaka och sova.